Mecmua
Yazarlar: Ferzinde KAYA
Konular:Sosyal
DOI:10.32579/mecmua.410766
Anahtar Kelimeler:Reklam,Pazarlama,Reklam stratejileri
Özet: Reklamlar, satın alma davranışlarını şekillendirenönemli pazarlama araçlarıdır. Pazarlama ise bir işletmenin faaliyet ya da faaliyetlerini kâra dönüştürme sürecidir. Değişen ve gelişen dünyada, bir faaliyet ya da üründen kâr elde etmek için pazarlama ve reklam gibi iki önemli kolun iyi yönetilmesi gerekmektedir. Reklamcılık ise etkili ve yaratıcı yöntemlerle kitleleri etkilemeyi hedefler. Reklamlar, ürüne veya hizmete ait özellikleri tanımlamakla beraber, ürünle tüketicinin ortak noktasını bulup ürünün alım ve tüketimini artırmayı amaçlar. Kısaca reklamcılık; ürüne veya hizmete simgesel bir anlam yükleyerek tüketiciyi satın almaya ikna etmektir. Bu ikna sürecinde kullanılan stratejiler bu çalışmanın konusudur. Ayrıca etkili bir pazarlama ve pazarlamanın, hedefleneni tutturması için izlenen stratejilere de bu çalışmada değinilmiştir. Tüm bu stratejiler örnek reklamlarla açıklanmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.