Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Arif ÇERÇİ, Meryem CANALICI
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Geçici koruma kapsamındaki Suriyeli öğrenciler,Göç,Entegrasyon
Özet: Bu çalışmanın amacı, geçici koruma kapsamındaki Suriyeli öğrencilerin Türk Eğitim sistemine entegrasyonu sürecinde yaşadıkları iletişim sorunlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı kapsamında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğrenimine devam eden 8 Suriyeli öğrenciyle görüşme yapılmıştır.Öğrencilerin seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. 2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Gaziantep merkez ilçelerindeki (Şahinbey, Şehitkâmil) ortaokullarda öğrenimine devam eden 12-15 yaş arası Suriyeli öğrencilerden örnekleme alınmıştır. Görüşme, derinlemesine bilgi almak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formatında yapılmıştır. Sesli olarak kayıt altına alınan görüşme, yazıya aktarılarak betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Betimsel analiz sonucunda Suriyeli öğrencilerin yazılı iletişim kurarken sorunlar yaşadığı, yazma hızlarının Türk öğrencilerle örtüşmediği, kendilerini ifade etmekten çekindikleri ve yanlış yapmaktan korktukları aynı zamanda Türkçeye yeterince hâkim olmamalarının yaşanılan iletişimsel sorunların kaynağı olduğu söylenebilir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.