Yenisey Dil ve Edebiyat Dergisi

Yenisey Dil ve Edebiyat Dergisi

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ÖĞRENİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yazarlar: Gülsima TOPTAL

Cilt - , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 42-50

Konular:-

DOI:10.29228/yenisey.47651

Anahtar Kelimeler:Dil Bilgisi,Tutum,Ortaokul,Öğrenci

Özet: Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dil bilgisine yönelik tutumlarının çeşitli sosyo-demografik özellikler (cinsiyet, sınıf, anne eğitim, evde kendilerine ait oda, okul haricinde kurs ya da etüt merkezinde eğitim ve aylık kitap okuma sayıları) açısından incelenmesi ve aralarındaki farklılıkların tespit edilmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Elazığ il merkezinde bulunan ve Random yöntemiyle belirlenmiş ortaokullardaki öğrenciler (172 kız ve 249 erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Özkaya ve Coşkun (2018) tarafından geliştirilen Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak; ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, sınıf, anne eğitim, evde kendilerine ait oda, okul haricinde kurs ya da etüt merkezinde eğitim ve aylık kitap okuma sayıları düzeylerine göre aralarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ÖĞRENİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ}, number={42–50}, publisher={Yenisey Dil ve Edebiyat Dergisi}, author={Gülsima TOPTAL}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Gülsima TOPTAL. (2020). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ÖĞRENİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Yenisey Dil ve Edebiyat Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gülsima TOPTAL. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ÖĞRENİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. no. 42–50, Yenisey Dil ve Edebiyat Dergisi, 2020.