Yenisey Dil ve Edebiyat Dergisi
Yazarlar: Gülsima TOPTAL
Konular:-
DOI:10.29228/yenisey.47651
Anahtar Kelimeler:Dil Bilgisi,Tutum,Ortaokul,Öğrenci
Özet: Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dil bilgisine yönelik tutumlarının çeşitli sosyo-demografik özellikler (cinsiyet, sınıf, anne eğitim, evde kendilerine ait oda, okul haricinde kurs ya da etüt merkezinde eğitim ve aylık kitap okuma sayıları) açısından incelenmesi ve aralarındaki farklılıkların tespit edilmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Elazığ il merkezinde bulunan ve Random yöntemiyle belirlenmiş ortaokullardaki öğrenciler (172 kız ve 249 erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Özkaya ve Coşkun (2018) tarafından geliştirilen Dil Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak; ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, sınıf, anne eğitim, evde kendilerine ait oda, okul haricinde kurs ya da etüt merkezinde eğitim ve aylık kitap okuma sayıları düzeylerine göre aralarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.