
Mezopotamya Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi
Yazarlar: Çiğdem ÇAKIR , Metin ÖZKAN
Konular:-
DOI:10.29228/iedres.55059
Anahtar Kelimeler:Şiddet,Okulda şiddet,Zorbalık
Özet: Şiddet, kişinin kendisine, başka birine veya bir gruba/topluluğa yönelik, yaralanma, ölüm, psikolojik zarar ya da gelişme geriliği ile sonuçlanan veya sonuçlanma ihtimali yüksek şekilde kasıtlı güç kullanımıdır. Uluslararası sivil toplum kuruluşları tarafından da belirtildiği üzere, korkutucu boyutlara ulaşmıştır. Bu noktadan hareketle mevcut çalışmada şiddetin tanımından yola çıkarak şiddet davranışlarını, ne şekillerde karşımıza çıktığını, nedenlerini ve yansımalarını alanyazın taramasıyla ortaya koymak amaçlanmıştır. Her ne kadar eğitim ile çelişen bir olgu olsa da eğitim hayatında şiddet ve eğitime yönelik şiddet konuları ele alınmıştır. Eğitim hayatında ve eğitime yönelik şiddetin büyüklüğü küresel ölçekte yapılan araştırma bulgularından hareketle incelenmiştir. Sonuç olarak eğitim hayatında şiddete yönelik güçlü bir yasal çerçeve oluşturulması, ulusal ve uluslararası düzeyde tüm paydaşlarla ortaklık oluşturulması, şiddete karşı toplumsal hareket başlatılması, pozitif psikolojik yaklaşımın benimsenmesi, okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik servislerinin güçlendirilmesi önemli görülmektedir.