
Mezopotamya Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi
Yazarlar: Ramazan KARATEPE
Konular:-
DOI:10.29228/iedres.54207
Anahtar Kelimeler:21. yy. becerileri,Özyeterlik,Öğretmen adayları
Özet: Bu çalışmanın amacı öğretmen adalarının 21. Yy. Özyeterlik algılarının incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeliyle yürütülmüştür. Araştırma verileri Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının 21. Yy. özyeterlik algıları yüksek bulunmuştur. Ayrıca 21. Yy. becerileri algıları cinsiyet ve sınıf seviyesi değişkenine göre fark göstermemektedir.