
Mezopotamya Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi
Yazarlar: Hatice Elif AKBULUT , Hacı İsmail ARSLANTAŞ
Konular:-
DOI:10.29228/iedres.54018
Anahtar Kelimeler:COVID-19,Okul kapanması,Okul yöneticisi,Uzaktan eğitim,Çevrimiçi eğitim
Özet: COVID-19 Pandemisi, Aralık 2019'dan buyana siyaseti, ekonomiyi, dini gelenekleri, uygulamaları ve sözleşmeleri, kamusal ve özel faaliyetleri, seyahat ve eğlenceyi, yaşam tarzlarını vb. kökten değiştirdi. Tüm dünyada kapanmalar ve yeni normale dönüşler sırasında, eğitim, büyük ölçüde çevrimiçi eğitimden yararlanan hızlı ve dinamik bir değişimle sanal gerçekliğe geçmek zorunda kaldı. Online eğitime geçiş süreci, okullarında bu yeni pandemi uygulamasını planlayan ve yöneten okul yöneticilerini temelden etkiledi. Covid-19 Pandemisi döneminde okulların amaç tanımının yeniden yapılması ihitiyacı doğdu, sahadaki okul yöneticilerinin görev, sorumluluk tanımları yeni bir çerçeveye kavuştu. Bu çalışma, lise yöneticilerinin Covid-19 Pandemisi sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemeyi amaçlamıştır. Bu temel araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmaya 32 lise yöenticisi katılmış, hem kişisel bilgi formunu hem de açık uçlu formu yanıtlamışlardır. Lise yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve sorunlara ilişkin görüşleri ve bu sorunlara yeni görev tanımları çerçevesinde çözüm önerileri bu formlardaki yanıtları doğrultusunda belirlenerek ortaya konulmuştur.