
Mezopotamya Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi
Yazarlar: Esat KAYIKÇI , Emir Musa BEKİROĞULLARI
Konular:-
DOI:10.29228/iedres.51507
Anahtar Kelimeler:Okul yöneticisi,Mesleki yeterlilik,Tarama modeli
Özet: Bu araştırmada, okul yöneticilerinin algılarına göre okul yöneticilerinin temel mesleki yeterliliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden, tarama modelinde olup, çalışma grubu 2019-2020 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, MEB’e bağlı İstanbul ili Avrapa yakası ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan yöneticiler (n=105) oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı, Google form uygulaması üzerinden hazırlanarak, katılımcılara gönderilmiştir. Elde edilen veriler Microsoft Excel programıyla sınıflandırılmış ve frekans yüzde, ortalama değerleri tablolaştırılmıştır. Araştırma sonuçları, okul yöneticilerinin algı ve değerlendirmelerine göre, okul yöneticilerinin mesleki ve yöneticilik yeterliliklerinin “orta düzeyde” olduğunu göstermiştir. Okul yöneticileri karar alma, işbirliği, motivasyon, iletişim temalarında “orta düzeyde” yeterli görülürken; liyakat konusunda görüşler diğer temalara “düşük düzeyde” bulunmuştur.