
Mezopotamya Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi
Yazarlar: Binali TUNÇ , Neslihan Yavuz
Konular:-
DOI:10.29228/iedres.50970
Anahtar Kelimeler:Okul yöneticisi,Yönetici seçme ve atama kriterleri
Özet: Bu araştırmada okul yöneticilerinin seçilme ve atanma ölçütlerine ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı Adana ili merkez ilçelerindeki devlet okullarında görev yapmakta olan 10 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, “Okul Yöneticisi Atama Kriterlerine İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri” isimli yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Okul yöneticilerinin görüşleri betimsel düzeyde analiz edilerek öne çıkan noktalar belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul yöneticisinin mesleki ve kişisel gelişimi, aldığı eğitim düzeyi, mevzuata hakimiyeti, bilgi seviyesi ve iletişim becerisi, liyakatli, adaletli ve vizyon sahibi olmalıdır. Katılımcılar okul yöneticilerinin seçilme ve atanma ölçütlerinin yeterli olmadığını, okul yöneticilerinin seçilme ve atanma ölçütlerinin objektif ve yeterli olması için yazılı ve sözlü sınav sonucunda ölçütlerin belirlenmesi ve atamaların hakkaniyetli olması açısından da atamaların Bakanlık Merkez Teşkilatı tarafından yapılması gerektiği görüşündedirler.