Anatolia Sport Research
Yazarlar: Gizem Nur ÇAĞLAYAN, Eser AĞGÖN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Beden eğitimi dersi amaçları,Beden eğitimi dersi programı,Beden eğitimi dersi felsefi yaklaşımı
Özet: Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi Öğretim Programının temel felsefesinin ve öğretim çıktılarına yönelik(amaç) öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırmaya Türkiye’nin farklı şehirlerinde görev yapan ( Manisa, Şanlıurfa, Kayseri, Kars, Aksaray, Sinop, İstanbul, Ankara),rastgele örnekleme yöntemi ile seçilmiş gönüllü 9 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilerek ve aynı zamanda sorulara verilen cevaplar not alınarak toplanmıştır. Görüşmeye geçilmeden önce, ilgili öğretmenlere kayda alınacak olan görüşmelerin araştırma amaçlı olduğu belirtilmiştir. Veriler toplanırken katılımcı isimleri alınmamış kod isimler kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenlerin alt problemlere verdikleri yanıtlar sözcük ve söz öbekleri şeklinde ayrılmış benzerlik ve ilişik kodları altında toplanmıştır. Temalar Milli Eğitim Bakanlığı’nın İlköğretim Beden Eğitimi Ders Programında ki başlık ve konulara göre belirlenmiştir. Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının felsefi yaklaşımı ile ilgili olarak öğretmenlerin ’Öğretim programının felsefi yaklaşımının yapılandırmacı yaklaşıma uygun olduğu’ görüşünü benimsedikleri görülmektedir. Ayrıca Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının amaçlarına ilişkin öğretmen görüşlerinde ise; Beden eğitimi dersinin öncelikli amacının öğrencinin hareket becerilerini geliştirmek olduğu belirtilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre öğretim programının eğitim felsefesini yansıttığı ancak yeterli olmadığı görüşüne ulaşılmıştır. Öğretmen görüşlerine göre öğretim programı yeniden düzenlenerek ve geliştirilerek ulusal seviyeye ulaştırılmalıdır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.