The Journal of Social Science

The Journal of Social Science

MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ

Yazarlar: Ceylan Bozpolat

Cilt 1 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 94 - 103

Konular:Sosyal

DOI:10.30520/tjsosci.360140

Anahtar Kelimeler:Store atmosphere,Sensory Factors,Consumers Preference

Özet: In line with modern marketing understanding, firms perform various applications to slam to the competitors and to influence the consumers. Design of environment in which goods and services are presented to consumers through a way influencing them to buy those products is one of these applications. Consumers are exposed to many exhorters that can affect their perception from the moment they enter the store. Perceived stimulus through five sense organs such as visual, auditory, touch and feel, smell, taste in the store play a role in consumers' store choice and purchasing decision process. Within this framework in this study, by considering the five sense organs the factors that constitute the classified store atmosphere were investigated.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ}, volume={1}, number={2}, publisher={The Journal of Social Science}, author={Ceylan Bozpolat}, year={2017}, pages={94–103} }
APA
KOPYALA
Ceylan Bozpolat. (2017). MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ (Vol. 1, pp. 94–103). Vol. 1, pp. 94–103. The Journal of Social Science.
MLA
KOPYALA
Ceylan Bozpolat. MAĞAZA ATMOSFERİNİN TÜKETİCİ TERCİHİNDEKİ ÖNEMİ. no. 2, The Journal of Social Science, 2017, pp. 94–103.