Turar Turizm ve Araştırma Dergisi

Turar Turizm ve Araştırma Dergisi

Otel İşletmelerinin Tüketicilere Yönelik Kullandıkları Satış Geliştirme Araçları: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma               (The Promotion Tools Hotel Establishments Use Toward Consumers;A Research In Five Star Hotels)

Yazarlar: Atilla AKBABA, Çiğdem MUTLU, Tuba ŞAHİN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 53 - 68

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Promotion tools,Hotel Establishments,Marketing,Tourism

Özet: The purpose of this study was to contribute to the knowledge in related field through investigating the promotion tools that hotel establishments, a part of rapidly growing tourism sector in Turkey, use toward their consumers. Within the scope of the study, whether the hotel businesses employ these tools or not, if they use, which tools they use more frequently, in which time periods they use those tools, and their comments about promotion tools were analyzed. Within the study, the five star hotels in Turkey were investigated and a structured questionnaire was used to collect the data needed. The managers who were in charge of sales and marketing of the all five star hotels which were in operation in Turkey in the time period this study was being conducted were formed the main population of the study, and 58 questionnaire forms were attained. At the conclusion of the research it was seen that “Web site of the establishment is effective on consumers’ buying decisions” item took the highest arithmetical average score (4.29), while “Radio advertisements are effective on the consumers’ buying decisions” item took the lowest average score (3.38)


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Otel İşletmelerinin Tüketicilere Yönelik Kullandıkları Satış Geliştirme Araçları: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma               (The Promotion Tools Hotel Establishments Use Toward Consumers;A Research In Five Star Hotels)}, volume={1}, number={1}, publisher={Turar Turizm ve Araştırma Dergisi}, author={Atilla AKBABA,Çiğdem MUTLU,Tuba ŞAHİN}, year={2012}, pages={53–68} }
APA
KOPYALA
Atilla AKBABA,Çiğdem MUTLU,Tuba ŞAHİN. (2012). Otel İşletmelerinin Tüketicilere Yönelik Kullandıkları Satış Geliştirme Araçları: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma               (The Promotion Tools Hotel Establishments Use Toward Consumers;A Research In Five Star Hotels) (Vol. 1, pp. 53–68). Vol. 1, pp. 53–68. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi.
MLA
KOPYALA
Atilla AKBABA,Çiğdem MUTLU,Tuba ŞAHİN. Otel İşletmelerinin Tüketicilere Yönelik Kullandıkları Satış Geliştirme Araçları: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma               (The Promotion Tools Hotel Establishments Use Toward Consumers;A Research In Five Star Hotels). no. 1, Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 2012, pp. 53–68.