Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi

Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi

TIMSS 2015 Matematik Başarısını Etkileyen Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi

Yazarlar: Zafer ERTÜRK, Oya ERDİNÇ AKAN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 14 - 34

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.32960/uead.407078

Anahtar Kelimeler:TIMSS,Yapısal eşitlik modeli

Özet: Bu araştırmada, TIMSS 2015 matematik başarı testini alan dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarısını etkileyen değişkenler incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin matematik başarısının bağımlı değişken olduğu, matematiği sevme, matematiğe olan ilgi, matematiğe ilişkin özgüven, ev ortamı ve okul ortamı değişkenleri ile bir yapısal model kurulmuştur. Matematik başarısı ile ilgili değişkenlerin incelendiği bu araştırmanın türü, ilişkisel tarama modelidir. Verilerin analizi için ilk olarak her bir değişkenin belirlenmesinde açımlayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Daha sonra, yapısal eşitlik modellemesi için sayıltılar incelenmiştir. Kurulan modelde ilk olarak ölçme modellerinin veriye uyumu incelenmiştir. Model veri uyumu sağlandıktan sonra, yapısal model testine geçilmiştir. Yapısal modelde, gizil değişkenlere yol katsayıları elde edilmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, her iki sınıf düzeyinde öğrenci başarısınıfazla yordayan değişkenin matematiğe ilişkin özgüven olduğu bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={TIMSS 2015 Matematik Başarısını Etkileyen Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi}, volume={2}, number={2}, publisher={Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi}, author={Zafer ERTÜRK,Oya ERDİNÇ AKAN}, year={2018}, pages={14–34} }
APA
KOPYALA
Zafer ERTÜRK,Oya ERDİNÇ AKAN. (2018). TIMSS 2015 Matematik Başarısını Etkileyen Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi (Vol. 2, pp. 14–34). Vol. 2, pp. 14–34. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Zafer ERTÜRK,Oya ERDİNÇ AKAN. TIMSS 2015 Matematik Başarısını Etkileyen Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli Ile İncelenmesi. no. 2, Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 2018, pp. 14–34.