Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi

Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi

Yaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisi

Yazarlar: Mehtap KARACİL, Ahmet YAYLA

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 1 - 13

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.32960/uead.406537

Anahtar Kelimeler:Yaratıcı Drama,ÖğretmYetiştirme,İletişim Becerileri

Özet: Bu araştırmanın amacı; yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının iletişim becerileri üzerindeki etkisini incelemek ve ortaya koymaktır. MEB tarafından 2017 yılında güncellenen öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri "Mesleki bilgi",  "Mesleki beceri",  "Tutum ve değerler" olmak üzere birbiriyle ilişkili 3 yeterlik, 11 alt yeterlik ve bu yeterliklere ilişkin 65 yeterlik göstergesinden oluşmaktadır. Tutum ve değerlerin alt yeterlik alanı olan “iletişim ve iş birliği” her öğretmenin sahip olması gereken yeterlik alanı olarak belirlenmiştir (MEB, 2017). Öğretmen; öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim becerisine sahip olmalıdır. Dolayısıyla bu çalışmada öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinden iletişim becerilerinin gelişimini sağlamada yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarını ne derecede etkilediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği son sınıfta öğrenim gören 68 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma karma yönteme göre desenlenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda (öntest-sontest-kalıcılık testi) yarı deneysel desen, nitel boyutunda odak grup görüşmesi yapılmıştır. Nicel veriler; Balcı-Çelik ve Ersanlı (1998), tarafından geliştirilen ‘İletişim Becerileri Envanteri’ başlıklı çalışmasından alınmıştır. Nitel veriler; araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak, yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda, yaratıcı drama yönteminin, öğretmen adaylarının iletişim becerilerini geliştirmede, geleneksel yönteme göre daha etkili ve kalıcı olduğu,  bu yeterlikleri geliştirdiği tespit edilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Yaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisi}, volume={2}, number={2}, publisher={Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi}, author={Mehtap KARACİL,Ahmet YAYLA}, year={2018}, pages={1–13} }
APA
KOPYALA
Mehtap KARACİL,Ahmet YAYLA. (2018). Yaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisi (Vol. 2, pp. 1–13). Vol. 2, pp. 1–13. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehtap KARACİL,Ahmet YAYLA. Yaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerine Etkisi. no. 2, Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 2018, pp. 1–13.