Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi

Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi

Kesirler Konusunun Görsel Materyal ile Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

Yazarlar: Ebru KÜKEY, Ahmet Melih TUTAK, Tayfun TUTAK

Cilt 3 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 115 - 125

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.32960/uead.532949

Anahtar Kelimeler:Fractions,Mathematics teaching,Visual materials

Özet: In this study, it is aimed to examine the effect on mathematics achievement and attitudes of the 4th grade students with teaching the fractions on visual materials. The study was designed as quasi-experimental design of quantitative research methods. Within the scope of the study conducted with the 4th grade students, the study was conducted with 38 students in the experimental group and 18 in the control group. Data were obtained through Fractions Success Test and Mathematics Attitude Scale. Data obtained by pre-test and post-test data collection tools were analyzed statistically. As a result of the analysis, it was concluded that there was a significant difference in favor of the experimental group when the final test scores of the data collection tools of the experimental and control groups were examined. It was determined that the mathematics achievement of the experimental group in which visual material with teaching were performed increased significantly compared to the control group in the normal teaching. In addition, it was concluded that the experimental group's attitude towards mathematics was more positive than the control group. It is thought that teaching through visual materials created by using real materials such as tables, pictures and graphics in the teaching process will be effective in materializing the information of the students and ensuring that more effective learning is realized.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kesirler Konusunun Görsel Materyal ile Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi}, volume={3}, number={1}, publisher={Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi}, author={Ebru KÜKEY,Ahmet Melih TUTAK,Tayfun TUTAK}, year={2019}, pages={115–125} }
APA
KOPYALA
Ebru KÜKEY,Ahmet Melih TUTAK,Tayfun TUTAK. (2019). Kesirler Konusunun Görsel Materyal ile Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi (Vol. 3, pp. 115–125). Vol. 3, pp. 115–125. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ebru KÜKEY,Ahmet Melih TUTAK,Tayfun TUTAK. Kesirler Konusunun Görsel Materyal Ile Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. no. 1, Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 2019, pp. 115–25.