Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi
Yazarlar: Tevfik UZUN, Ahmet AYIK, Güven ÖZDEM
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
DOI:10.32960/uead.502996
Anahtar Kelimeler:Okul,Örgütsel iletişim,Öğretmen
Özet: Bu ara ş t ı rmada okullarda ö rg ü tsel ileti ş im ile öğ retmenlerin i ş motivasyonlar ı aras ı ndaki ili ş kilerin incelenmesi ama ç lanm ış t ı r. Ara ş t ı rman ı n ç al ış ma grubunu; 2014- 2015 e ğ itim öğ retim y ı l ı nda Erzurum ili Paland ö ken il ç e merkezindeki Milli E ğ itim Bakanl ığı na ba ğ l ı devlet ilkokullar ı nda g ö rev yapmakta olan 234 öğ retmen olu ş turmaktad ı r. Ara ş t ı rmada ili ş kisel tarama modeli kullan ı lm ış t ı r. Ara ş t ı rmada veri toplama arac ı olarak, ö rg ü tsel ileti ş im i ç in Celep (2000) taraf ı ndan geli ş tirilen “İ leti ş im Ö l ç e ğ i ” kullan ı lm ış t ı r. Öğ retmenlerin i ş motivasyonu belirlemek i ç in ise Aksoy (2006) taraf ı ndan geli ş tirilen “İş Motivasyonu ” ö l ç e ğ i kullan ı lm ış t ı r. Verilerin analizinde; y ü zde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon analizi, basit ve do ğ rusal regresyon analizi kullan ı lm ış t ı r. Ara ş t ı rma sonu ç lar ı , ilkokullarda ö rg ü tsel ileti ş im ile öğ retmenlerin i ş motivasyonlar ı aras ı nda ö nemli ili ş kiler oldu ğ unu ortaya koymaktad ı r. Ayr ı ca, okullarda ger ç ekle şö rg ü tsel ileti ş im s ü reci öğ retmenlerin i ş motivasyonlar ı n ı anlaml ı bir ş ekilde yordamaktad ı r.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.