Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi

Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi

Yabancı/İkinci Dil Öğretiminde Öğretici Motivasyonunun Boyutları

Yazarlar: Ezgi İNAL

Cilt 1 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 83-98

Konular:-

DOI:10.47834/utoad.4

Anahtar Kelimeler:İkinci dil,Motivasyon,Öğretici,Öğretmen,Yabancı dil.

Özet: Yabancı/ikinci dil öğretimi çok yönlü bir alandır. Dil öğretiminin 21. yüzyıl gereklilikleri kapsamında öğrenici odaklı olduğu düşünüldüğünde pek çok araştırmanın odağında da dil öğrenicilerinin olduğu görülmektedir. Dil öğrenenlerden öğrenme ortamına, kullanılan materyallerden ders programlarına, kurum kültüründen seçilen yöntemlere, ölçme değerlendirmeden ders içi etkinliklerin tasarımına kadar pek çok alt araştırma alanına sahip olan yabancı/ikinci dil öğretimi alanında bütün bu öğretim sürecini organize eden ve kendisi de her defasında yeni oluşan sınıf iklimine uyum sağlayan öğreticiler ve onların mesleki motivasyonu önemli bir araştırma konusunu oluşturmaktadır. Öğreticilerin rehberliğinde gerçekleşmeyen yabancı/ikinci dil öğretiminin daha sınırlı olacağı düşünüldüğünde yabancı/ikinci dil öğretiminde en önemli unsurlardan birinin öğreticiler olduğu açıktır. Öğreticilerin bireysel ve mesleki niteliklerinin yanında, ders içindeki materyal ve yöntem tercihleri önemli olduğu kadar mesleki motivasyonları da en az dil öğrenenlerin motivasyonları kadar önemlidir. Bu bakımdan yabancı/ikinci dil öğretenlerin motivasyonlarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapılmalı ve eğitim ortamlarında öğreticilere yönelik bütüncül bir bakış açısıyla oluşturulmuş uygulamalara yer verilmelidir. Ancak bu kapsamda motivasyonu yüksek öğreticiler söz konusu olabilir ve eğitimden başarı beklenebilir. Yabancı/ikinci dil öğreticilerinin profilini ve şartlarını bu anlamda iyi analiz etmek gerekmektedir. Öğretici profilinin analizi aynı zamanda öğrenciye direkt yansıyan niteliklerin analizi olması bakımından da önemlidir. Bu çalışmada motivasyon teorilerinden hareketle, daha önce gerçekleştirilmiş öğretmen motivasyonuna yönelik çalışmalar incelenerek nitel desenli araştırma yöntemi çerçevesinde literatür taraması yapılmıştır. Literatür kapsamında yabancı/ikinci dil öğreticilerinin motivasyonunun boyutları tespit edilmeye çalışılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Yabancı/İkinci Dil Öğretiminde Öğretici Motivasyonunun Boyutları}, volume={1}, number={83–98}, publisher={Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi}, author={Ezgi İNAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ezgi İNAL. (2021). Yabancı/İkinci Dil Öğretiminde Öğretici Motivasyonunun Boyutları (Vol. 1). Vol. 1. Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ezgi İNAL. Yabancı/İkinci Dil Öğretiminde Öğretici Motivasyonunun Boyutları. no. 83–98, Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 2021.