Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS)

Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS)

Sosyal Bilim Disiplinlerine Göre 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Değerlendirilmesi

Yazarlar: Sibel OĞUZ HAÇAT, Fatıma Betül DEMİR

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 27 - 56

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sosyal bilimler,Sosyal bilgiler

Özet: Bu araştırma, sosyal bilim disiplinlerine göre 2005 ve 2018 Sosyal bilgiler dersi öğretim programlarında yer alan kazanımların hangi disiplinlerle ilgili olduğunu belirlemek amacı ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tercih edilmiştir. Verilerin analizi içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler sonucunda, her iki programda da yer alan kazanımların hem tek disiplin hem de disiplinler arası yaklaşımla yer verildiği; birçok sosyal bilim disiplinlerinin yer aldığı; tarih ve coğrafya disiplinlerine ağırlık verildiği; felsefe disiplinine ilişkin kazanımlara yer verilmediği; antropoloji, arkeoloji ve din bilimi disiplinlerine dair kazanımlara yeterince yer verilmediği tespit edilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA