Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi

Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi

Kurum Kimliğinin Kavramsal Olarak Sınıflandırılması Bireysel Kimlik: Türk Televizyonunda Acun Ilıcalı Örneği

Yazarlar: Mehmet BABACAN

Cilt 1 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 29 - 42

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kimlik,Bireysel Kimlik,Acun Ilıcalı,İçerik Analizi

Özet: Bu çalışmada medya içeriklerinin ‘’ televizyon içeriklerinin ‘’ ve sosyal medya mecralarının kurumsal kimlik ve bireysel kimlik oluşumundaki görevi, yeri ve önemi analiz edilmiştir. Özellikle Türk televizyon temsil, konsept ve içerikleri ile fotoğrafve video paylaşım ağı Instagram üzerinden yapılan paylaşımların ve televizyondaki temsillerin, bireysel kimliğin oluşumuna etkisi, bireysel kimliğe katkısı ve bireysel kimliğin sürdürülebilmesi noktalarında önemi belirlenmeye çalışılmıştır. Paylaşım platformu altında bulunan gönderiler, kullanılan mekân, her içerik özelinde tercih edilen kıyafet, paylaşım yapılan tarih ve saat unsurları dikkate alınarak belirlenmekte ve paylaşılmaktadır. Bu durumda kimliksel kazanım ve belirleyicilerin içeriklere de yansıması kaçınılmaz olmaktadır. Bu süre gelen paylaşımlarda birçok konuya örnek oluşturmakta ve bu tip çalışmalarda mercek altına alınmaktadır. Çalışmada niceliksel araştırma yöntemi içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Günümüz medya sektörünün ve ekran yüzününönemli isimlerinden olan Acun Ilıcalıörneği üzerinden konuya yaklaşılmıştır. Acun Ilıcalı’ nınInstagram hesabı ve sahibi olduğu TV kanalı TV8  üzerinden yapılan paylaşımlar, ortaya konulan medya temsilliği ve TV kanal sahipliği noktasında içerik analizi tekniği kullanılarak sağlamış olduğu bireysel kimlik açıklanmaya çalışılmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kurum Kimliğinin Kavramsal Olarak Sınıflandırılması Bireysel Kimlik: Türk Televizyonunda Acun Ilıcalı Örneği}, volume={1}, number={3}, publisher={Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Mehmet BABACAN}, year={2019}, pages={29–42} }
APA
KOPYALA
Mehmet BABACAN. (2019). Kurum Kimliğinin Kavramsal Olarak Sınıflandırılması Bireysel Kimlik: Türk Televizyonunda Acun Ilıcalı Örneği (Vol. 1, pp. 29–42). Vol. 1, pp. 29–42. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet BABACAN. Kurum Kimliğinin Kavramsal Olarak Sınıflandırılması Bireysel Kimlik: Türk Televizyonunda Acun Ilıcalı Örneği. no. 3, Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019, pp. 29–42.