Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Sercan ALABAY
Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler
Anahtar Kelimeler:ToonyTool,Genius Hour,French
Özet: Günümüzde gelişen teknolojik aletler ve yaygınlaşan internet ağı teknolojinin günlük yaşamın tüm alanlarında kullanılmasını sağlamaktadır. Eğitim ve öğretim etkinlikleri de özellikle 2020 yılının başlarında ortaya çıkan salgın sebebiyle daha da artarak teknolojik araçlarla ve çevrimiçi uygulamalarla gerçekleştirilmektedir. Yabancı dil eğitimi de çoklu ortam araçlarının etkili biçimde kullanıldığı alanlardan birisidir. Tüm yabancı dil öğretmenleri herhangi bir bilişim altyapısına sahip olmadan da sınıf ortamında öğretime ve öğrenmeye destek amaçlı çoklu ortam materyalleri kullanmaya başlamıştır. Bu konu eğitimde önemli bir hal aldığından yapılan araştırmalar çeşitli kuramları ortaya çıkarmıştır. Richard Mayer’in geliştirdiği Türetimci Çoklu Orta Öğrenme Teorisi (Generative Multimedia Learning Theory) ve bunu destekleyen dahi saati (genius hour) uygulaması yabancı dil öğretimi sürecinde öğretmenlerin ve öğrencilerin web 2.0 araçlarından etkili biçimde yararlanabileceğini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada ele alınan ToonyTool.com hem Mayer’in teorisini desteklemesi hem de dahi saati aktivitelerinde etkili biçimde kullanılabilmesi açısından önemli bir çevrimiçi hizmetidir. Öğrencilerin ve öğretmenlerin ücretsiz erişebileceği ve kullanıcı dostu ara yüzüyle Fransızca öğreniminde başarılı projeler hazırlayabilecekleri ToonyTool.com bu çalışma kapsamında ayrıntılı bir şekilde incelenecektir.