Sanat ve Tasarım Dergisi

Sanat ve Tasarım Dergisi

THE REPRESENTATION OF OTTOMAN COURT TEXTILES IN CINEMATOGRAPHIC NARRATIVE: FERZAN ÖZPETEK’S HAREM SUARE

Yazarlar: Tülay GÜMÜŞER

Cilt 11 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 280 - 291

Konular:Sosyal

DOI:10.20488/sanattasarim.1048393

Anahtar Kelimeler:Osmanlı Saray Tekstilleri,Sinema,İç Mekan Tekstiller,Harem Suare

Özet: Sinema, temsiliyet ve sinemasal gerçeklik yaratımında birçok açıdan tasarım araçlarından faydalanmaktadır. İç mekan kurgusunun tekstil tasarım araçlarıyla tasarlanması ifade bakımından sinema ile yakın ilişkilidir. Tasarlanan her bir nesnenin mekan ve film içeriğiyle uyumlu olması izleyiciye sunabilecekleri önemli detaylardır. Özellikle tarihi filmlerde tekstil nesnelerinin gerçekliği yansıtması beklenir. Farklı dinamikleri içinde barındıran tekstil ve sinema, anlamsal ve teknik bakımdan diğer disiplinlerden ayrışmaktadır. Görsel bir estetiğe sahip olan bu iki disiplin, tarihsel süreçte kendilerini sürekli geliştirirken, bir yandan birbirlerini etkileyerek diğerinin dönüşümüne katkıda bulunurlar. İç mekan kurgusu yaratımında tekstil ve sinema birlikteliğinin tasarım ve zaman düzleminde ele alındığı çalışmada; iç mekan atmosferini yaratmada ve film imgesinin yaratım sürecinde, tekstil nesnelerinin bu imge bütününde kapladığı yer araştırılmaktadır. Araştırma kapsamında Harem Suare (1999) filmi üzerinden izleyiciye yansıttığı imgeler bütünü, mekan kurgusu ve karakterler üzerinden tekstil ve sinema ilişkisi analiz edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={THE REPRESENTATION OF OTTOMAN COURT TEXTILES IN CINEMATOGRAPHIC NARRATIVE: FERZAN ÖZPETEK’S HAREM SUARE}, volume={11}, number={280–291}, publisher={Sanat ve Tasarım Dergisi}, author={Tülay GÜMÜŞER}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Tülay GÜMÜŞER. (2021). THE REPRESENTATION OF OTTOMAN COURT TEXTILES IN CINEMATOGRAPHIC NARRATIVE: FERZAN ÖZPETEK’S HAREM SUARE (Vol. 11). Vol. 11. Sanat ve Tasarım Dergisi.
MLA
KOPYALA
Tülay GÜMÜŞER. THE REPRESENTATION OF OTTOMAN COURT TEXTILES IN CINEMATOGRAPHIC NARRATIVE: FERZAN ÖZPETEK’S HAREM SUARE. no. 280–291, Sanat ve Tasarım Dergisi, 2021.