Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice

Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice

Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Derslerinin Disiplinlerarası Yaklaşımla Okul Dışında İşlenmesine İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yazarlar: Seda SAMUK, Cemil Cahit YESİLBURSA, Ercenk HAMARAT

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 113 - 127

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.47157/jietp.954814

Anahtar Kelimeler:Sosyal bilgiler,Fen bilimleri,Disiplinlerarası yaklaşım,Okul dışı alan,Okul dışı eğitim

Özet: Bu çalışmada, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ve fen bilimleri derslerinin disiplinlerarası yaklaşımla, okul dışı alanda işlenmesine ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, nitel araştırma yöntemi temelinde durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kayseri’de özel bir okulda beşinci sınıfta öğrenim gören 15 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların görüşlerini ortaya koymak için sosyal bilgiler ve fen bilimleri derslerinin disiplinlerarası yaklaşımla oluşturulduğu ders süreci, araştırmanın yapıldığı okula dört kilometre uzaklıkta bulunan okul dışı bir alanda gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, katılımcılardan iki dersin disiplinlerarası yaklaşımla işlenmesinin bütüncül açıdan daha iyi anlaşıldığı, öğrenmeyi kolaylaştırdığı, konuların kalıcılığını arttırdığı görüşlerine ulaşılmıştır. Sürecin okul dışı alanda işlenmesine ilişkin görüşleri ise sıkıcılığı ve stresi azalttığı, ilgi ve merak uyandırdığı, konulara farklı bakış açıları kazandırdığı, arkadaşlarıyla ilişkilerinin olumlu yönde etkilendiği yönünde olmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Derslerinin Disiplinlerarası Yaklaşımla Okul Dışında İşlenmesine İlişkin Öğrenci Görüşleri}, volume={3}, number={113–127}, publisher={Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice}, author={Seda SAMUK,Cemil Cahit YESİLBURSA,Ercenk HAMARAT}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Seda SAMUK,Cemil Cahit YESİLBURSA,Ercenk HAMARAT. (2021). Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Derslerinin Disiplinlerarası Yaklaşımla Okul Dışında İşlenmesine İlişkin Öğrenci Görüşleri (Vol. 3). Vol. 3. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice.
MLA
KOPYALA
Seda SAMUK,Cemil Cahit YESİLBURSA,Ercenk HAMARAT. Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Derslerinin Disiplinlerarası Yaklaşımla Okul Dışında İşlenmesine İlişkin Öğrenci Görüşleri. no. 113–127, Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2021.