Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi
Yazarlar: Elif İNANÇLI, Betül TİMUR
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:STEM,Fbilimleri öğretmadayları,Öğretmen
Özet: durulmuştur. Marmara bölgesinde bulunan devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği 4. Sınıfında okuyan 7 tane öğretmen adayı ile ve 5 tane MEB’ e bağlı okullarda farklı illerde görev yapan fen bilimleri öğretmenleri ile görüşme yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme esnasında 10 tane açık uçlu soru sorulmuştur. Görüşme öğretmen adayları ile ses kaydı alınarak yüz yüze, öğretmenlerle ise internet üzerinden konferans destekli yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının yeni ortaya çıkan STEM eğitimine karşı bilgi düzeylerinin, farkındalıklarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Öğretmenler ise yaptıkları deney, etkinlikleri tam olarak STEM eğitimine göre yüksek düzeyde uygulamadıkları görülmüştür. Ortak olarak fen bilimleri öğretmen adayları ve öğretmenlerinin STEM eğitimine karşı duyarlı ve öğrenmeye istekli olduğu görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.