Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi
Yazarlar: Meliha ATASOY, Özge YİĞİTCAN NAYİR
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Eğitim Bilişim Ağı,EBA,Sekizinci sınıf
Özet: Çalışmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersinde EBA (Eğitim Bilişim Ağı) videoları kullanımına yönelik görüşlerini incelemektir. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanması doküman analizi ile sağlanmış olup on adet yarı yapılandırılmış mülakat sorusundan oluşan form doküman olarak kullanılmıştır. Bu formdan elde edilen verilerin analizi betimsel analiz kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları bilgisayar ya da tablettenaz birine sahip olan, günlük 2-3 saatini bilgisayar ya da tablet kullanarak geçiren ve evinde internet bağlantısına sahip olan öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcılar interneti ya da bilgisayar/tableti hafta içi genellikle ders amaçlı kullandıklarını akademik yılın sonunda ulusal sınava girecekleri için eğlence amaçlı kullanmadıklarını belirtmektedirler. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin derste EBA kullanımı ile ilgili olarak sıklıkla vurguladığı nokta görsel açıdan zengin olmasıdır. Fakat görsel zenginliğin başka şekillerde sağlanması durumunda EBA’yı tercih etmemektedirler. Öğrenciler matematik konularını soru çözerek daha iyi anlamaktadırlar. Ayrıca derste teknolojik araç gereç kullanımının gereksiz olduğunu akademik yılın sonunda ulusal sınava girecekleri için bu tarz materyallerle uğraşmaktansa bol bol soru çözmenin kendileri için daha faydalı olacağını ifade etmektedirler. Öğrenciler EBA’daki videoları takip etmekte zorlanmaktadırlar. EBA kullanılarak anlatılan derste odaklanma konusunda problem yaşadıklarını bu nedenle de dersi iyi dinleyemediklerini ifade etmektedirler. Ayrıca EBA’daki matematik videolarının soru çözümü esnasında ne yapılacağını söylediğini fakat nedenini açıklamadığını bunun da konuyu anlamayı zorlaştırıcı bir faktör olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler derste düzenli not tuttukları zaman dersin daha akılda kalıcı olduğunu fakat EBA kullanılan derslerin basılı materyallerin kullanımı açısından yetersiz olmasından dolayı verimsiz geçtiğini belirtmektedirler. Öğrenciler matematik konularının, konuya ilişkin özet anlatımın yapılıp ardından soru çözümü yapılarak, eğlenceli ve ilgi çekici bir biçimde, öğrencinin aktif olarak rol aldığı, daha kolay bir şekilde ve soru çözdürülerek anlatılması gerektiğini belirtmişlerdir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.