Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice

Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice

Sosyal Bilgiler Derslerinde Eğitsel Oyunlarla Değerler Eğitimi: Bir Eylem Araştırması

Yazarlar: Hüseyin Çalışkan, Mesut Biter

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 1 - 28

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Values education,Educational games,Responsibility,Freedom,Respect for differences

Özet: The aim of this study was to design educational activities to teach the values of respect, responsibility and freedom values of the 7th grade social studies course under the heading Individual and Society through educational games and to implement these activities and to reveal the efficiency of these educational game activities in teaching-learning processes in terms of gaining value.  Action research, one of the qualitative research designs, was used in the study. The study group consisted of 9 male, 17 female, 26 students studying in 7th grade in Şırnak, a social studies teacher and a researcher teacher. In order to evaluate the implementation process, pre-test and post-test questionnaires, observations in the learning process, and interviews with the participants were used. Qualitative data were analyzed using content analysis and descriptive analysis techniques. On the quantitative data collected through pre-test and post-test questionnaires, Wilcoxon-signed sequences were tested. At the end of the research, it was observed that the teaching intensified with educational games and supported with the product file had a positive effect on the learning and teaching process. It can be said that the social studies courses carried out within this framework contributed to issues such as respect for differences, development of values of freedom and responsibility, prolonging the duration of recalling information, and creating positive attitudes towards the course. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Sosyal Bilgiler Derslerinde Eğitsel Oyunlarla Değerler Eğitimi: Bir Eylem Araştırması}, volume={1}, number={1}, publisher={Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice}, author={Hüseyin Çalışkan,Mesut Biter}, year={2019}, pages={1–28} }
APA
KOPYALA
Hüseyin Çalışkan,Mesut Biter. (2019). Sosyal Bilgiler Derslerinde Eğitsel Oyunlarla Değerler Eğitimi: Bir Eylem Araştırması (Vol. 1, pp. 1–28). Vol. 1, pp. 1–28. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice.
MLA
KOPYALA
Hüseyin Çalışkan,Mesut Biter. Sosyal Bilgiler Derslerinde Eğitsel Oyunlarla Değerler Eğitimi: Bir Eylem Araştırması. no. 1, Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2019, pp. 1–28.