Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Çiler DÖNMEZ, Tuba GÜNER EMÜL
Konular:Hemşirelik
DOI:10.38108/ouhcd.929199
Anahtar Kelimeler:İnfertilite,Hemşirelik öğrencileri,Bilgi düzeyi,Tutum
Özet: Amaç: Bu araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin infertiliteye ilişkin bilgi düzeylerinin, tutumlarının ve ilişkili faktörlerin belirlenmesidir Yöntem: Araştırma örneklemini, Aralık 2019-Mart 2020 tarihleri arasında Türkiye’nin güneyinde bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 550 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Araştırmanın verileri, öğrencilerinin kişisel özelliklerini tespit etmeye yönelik Tanıtıcı Bilgi Formu, "İnfertilite Bilgi Testi" ve "İnfertiliteye Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılarak toplandı. Elde edilen veriler yüzde değerler, Student’s t-test, Tukey and ANOVA test kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalamaları 21.15±1.99'dur. Öğrencilerin %28.4’ünün üçüncü sınıfta öğrenim gördüğü, %58.4’ünün kadın olduğu ve %67.8’inin Güneydoğu Anadolu Bölgesinde doğduğu belirlendi. Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin İnfertilite Bilgi Testi toplam puan ortalamalarının “19.23±6.48”(min=0- max=31), İnfertiliteye Yönelik Tutum Ölçeği toplam puan ortalamalarının “46.00±7.59”(min=16-max=60) olduğu saptandı. Öğrencilerinin sınıfları, doğdukları bölgeler, ailede infertil birey olma ve gelecekte çocuk sahibi olma durumlarına göre İnfertilite Bilgi Testi puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0.05). Öğrencilerinin öğrenim gördükleri sınıfları ve cinsiyetleri, doğdukları bölge, yaşanılan yer ile İnfertiliteye Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p<0.05). Sonuç: Araştırmada, hemşirelik öğrencilerinin infertilite ile ilgili bilgi düzeyinin iyi olduğu ve infertiliteye yönelik tutumlarının olumlu olduğu belirlendi.