Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi

Okuma ve Anlama Bağlamında Hızlı Okuma Teknikleri

Yazarlar: Taşkın SOYSAL

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 129 - 137

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Hızlı okuma teknikleri,Okuma,Okuma hızı,Okuduğunu anlama

Özet: Bilginin çok hızlı üretilip yayılması sebebiyle okunacak materyallerin günden güne artması, buna karşın okumaya ayrılan zamanın giderek azalması, birtakım yenilikleri gerekli kılmaktadır. Bireylerin bir dakikada okudukları kelime sayısını anlam kaybetmeden artırmayı amaçlayan hızlı okuma teknikleri, günümüz dünyası için giderek daha çok ihtiyaç hâline gelmektedir. Ancak bu tekniklerin öğrenilmesi yeni ihtiyaçları da beraberinde getirmektedir. Hızlı okuma çalışmalarında yalnızca okuma hızının artırılmasına odaklanılmasının yerine bireyler bu eğitimden sonra hangi metin türünde hangi hızlı okuma tekniklerini kullanacakları konusunda yetkinleşmeli, hızlı okumayı gündelik hayatın olağan bir parçası hâline getirmeyi başarmalıdırlar. Bütün bunlardan hareketle bu çalışmada okuma ve okuduğunu anlama bağlamında hızlı okuma teknikleri hakkında bilgi verilmiş, bu konuda genel bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın verileri doküman incelemesi yöntemiyle toplanmış, yerli ve yabancı literatürde yer verilen hızlı okuma teknikleri hakkında açıklamalara gidilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Okuma ve Anlama Bağlamında Hızlı Okuma Teknikleri}, volume={3}, number={129–137}, publisher={Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Taşkın SOYSAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Taşkın SOYSAL. (2021). Okuma ve Anlama Bağlamında Hızlı Okuma Teknikleri (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Taşkın SOYSAL. Okuma ve Anlama Bağlamında Hızlı Okuma Teknikleri. no. 129–137, Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021.