Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar
Yazarlar: Kaan Eray KAVAL
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Marka,Marka Değeri,Hirose Yöntemi,Marka Değerlemesi,Pazar Araştırması
Özet: Amaç: Marka değerleme yöntemlerinden biri olan Hirose yöntemiyle Borsa İstanbul (BİST)’da yer alan içecek sektöründeki firmaların marka değerlerinin hesaplanması amaçlanmıştır. Metodoloji: Japonya Ekonomi Ticaret ve Endüstri Bakanlığı ve Y. Hirose’nin girişimiyle 2002 yılında geliştirilen Hirose yöntemiyle BİST’te yer alan içecek sektöründeki firmaların marka değeri hesaplanmıştır. Özgünlük: BİST’te yer alan içecek sektörünün marka değerlerinin hesaplanması ve Hirose yönteminin kullanılmış olması nedeniyle bu çalışma alanındaki özgünlüğünü korumuştur. Bulgular: BİST’te yer alan firmaların marka değerleri TRY cinsinden hesaplanmış ve Hirose yöntemine marka değerleri saptanmıştır.