Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar

İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması

Yazarlar: Kaan Eray KAVAL

Cilt 5 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 59 - 70

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Marka,Marka Değeri,Hirose Yöntemi,Marka Değerlemesi,Pazar Araştırması

Özet: Amaç: Marka değerleme yöntemlerinden biri olan Hirose yöntemiyle Borsa İstanbul (BİST)’da yer alan içecek sektöründeki firmaların marka değerlerinin hesaplanması amaçlanmıştır. Metodoloji: Japonya Ekonomi Ticaret ve Endüstri Bakanlığı ve Y. Hirose’nin girişimiyle 2002 yılında geliştirilen Hirose yöntemiyle BİST’te yer alan içecek sektöründeki firmaların marka değeri hesaplanmıştır. Özgünlük: BİST’te yer alan içecek sektörünün marka değerlerinin hesaplanması ve Hirose yönteminin kullanılmış olması nedeniyle bu çalışma alanındaki özgünlüğünü korumuştur. Bulgular: BİST’te yer alan firmaların marka değerleri TRY cinsinden hesaplanmış ve Hirose yöntemine marka değerleri saptanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması}, volume={5}, number={59–70}, publisher={Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar}, author={Kaan Eray KAVAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Kaan Eray KAVAL. (2021). İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması (Vol. 5). Vol. 5. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar.
MLA
KOPYALA
Kaan Eray KAVAL. İçecek Sektöründeki Firmaların Hirose Yöntemiyle Marka Değerinin Hesaplanması. no. 59–70, Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2021.