Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD)

Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD)

Eylem Alanlarının Tanımlanması ve İşlevsellik Bağlamında Z-Kütüphanelerin İrdelenmesi

Yazarlar: Didem ERTEN BİLGİÇ, Nur Efşan GÖRECİ

Cilt 6 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 461 - 475

Konular:İç Mimarlık

DOI:10.30785/mbud.944773

Anahtar Kelimeler:Mekansal organizasyon,Mobilya,Okul kütüphanesi,Ortaokul,Z-kütüphane

Özet: İçerisinde bulunulan bilgi çağında bir ülkenin gelişimi yeni nesillerin eğitimine gösterilen özenle şekillendirilmekte ve Covid-19 Pandemisinin gündelik yaşama getirileri ile yoğrulmaktadır. Bu bağlamda okul kütüphaneleri modern çağın getirilerine göre yenilenmeli, öğrencilere ihtiyaçları olan ortamı sunmaya hazır olmalıdır. Türkiye’de okul kütüphanelerini çağa uydurmak, yeni elektronik bilgi kaynaklarını eğitim sisteminde kullanabilmek adına Millî Eğitim Bakanlığı 2011 yılında Zenginleştirilmiş Kütüphane (Z-kütüphane) Projesi için çalışmalara başlamıştır. Bu çalışmanın konu aldığı proje kapsamında Z-kütüphanelerde eylem alanlarının tanımlanması ve bu bağlamda mekanların işlevsellik açısından ergonomik yeterliliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ortaokullarda kurulan z-kütüphaneler üzerinde ilerlemiştir. Literatür taraması yapılarak eylem alanları belirlenmiş, daha sonra betimsel yöntem kullanılarak MEB’in yüklenici firmalara örnek olarak verdiği modeller üzerinden mekanların işlevselliği incelenmiştir. Sonuç olarak örnek olarak yol gösterici olması beklenen bu modellerde işlevselliği etkileyen hatalar tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Eylem Alanlarının Tanımlanması ve İşlevsellik Bağlamında Z-Kütüphanelerin İrdelenmesi}, volume={6}, number={461–475}, publisher={Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD)}, author={Didem ERTEN BİLGİÇ,Nur Efşan GÖRECİ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Didem ERTEN BİLGİÇ,Nur Efşan GÖRECİ. (2021). Eylem Alanlarının Tanımlanması ve İşlevsellik Bağlamında Z-Kütüphanelerin İrdelenmesi (Vol. 6). Vol. 6. Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD).
MLA
KOPYALA
Didem ERTEN BİLGİÇ,Nur Efşan GÖRECİ. Eylem Alanlarının Tanımlanması ve İşlevsellik Bağlamında Z-Kütüphanelerin İrdelenmesi. no. 461–475, Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi (MBUD), 2021.