Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi

Okulların Örgütsel DNA Özelliklerinin Bürokratik Eğilime Etkisinin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile İncelenmesi

Yazarlar: Davut NACAR, Zülfü DEMİRTAŞ

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 67 - 84

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Organizational DNA,Bureaucratic Tendency,Using of Power

Özet: Bu araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre okulların örgütsel DNA özelliklerinin bürokratik eğilime etkilerini incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerden ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim öğretim yılı Kahramanmaraş ili - Onikişubat ve Dulkadiroğlu merkez ilçelerindeki liselerde görev yapmakta olan 2598 öğretmen oluştururken örneklemini bu ilçelerde görev yapmakta olan 537 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri elde etmek için okulların örgütsel DNA Özellikleri Ölçeği ve Okulların Bürokratik Özellikleri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada veriler yapısal eşitlik modeli kullanarak analiz edilmiştir. İletişime açık, girişimci ve bürokratik okulun bürokratik eğilim üzerinde anlamlı bir etkisi vardır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Okulların Örgütsel DNA Özelliklerinin Bürokratik Eğilime Etkisinin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile İncelenmesi}, volume={3}, number={67–84}, publisher={Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi}, author={Davut NACAR,Zülfü DEMİRTAŞ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Davut NACAR,Zülfü DEMİRTAŞ. (2021). Okulların Örgütsel DNA Özelliklerinin Bürokratik Eğilime Etkisinin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Davut NACAR,Zülfü DEMİRTAŞ. Okulların Örgütsel DNA Özelliklerinin Bürokratik Eğilime Etkisinin Yapısal Eşitlik Modellemesi Ile İncelenmesi. no. 67–84, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2021.