International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences

International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences

THE EFFECTS OF FAMILY SUPPORTED MATHS EDUCATION PROGRAMME’S ON THE PRESCHOOL CHILDREN’S EARLY MATHS ABILITY // AİLE DESTEKLİ MATEMATİK EĞİTİMİ PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ ERKEN MATEMATİK BECERİSİNE ETKİSİ

Yazarlar: Tuğba USLU ÇAVDARCI, Fatma ÜNAL

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 244 - 264

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.35452/caless.2021.13

Anahtar Kelimeler:Aile katılımı,Aile katılımı,Erken matematik yeteneği,Okul öncesi

Özet: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 48-72 ay grubundaki çocuklara uygulanan Aile Destekli Matematik Eğitimi Programı’nın çocukların erken matematik becerisine etkisini incelemektir. Deneysel desen kullanılarak yapılan araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara ili ilçelerinden birinde MEB’e bağlı resmi anasınıflarına devam eden çocuklar (deney grubu 18, kontrol grubu 14 toplam 32 çocuk) oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında “Genel Bilgi Formu” ve “Erken Matematik Yeteneği Testi-3” kullanılmıştır. Aile Destekli Matematik Eğitimi Programı, deney grubundaki çocuklarla 10 hafta süreyle uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda, deney ve kontrol gruplarındaki çocukların uygulama öncesi erken matematik yeteneklerinin denk olduğu görülmüştür. Deney grubundaki çocuklarla yürütülen “Aile Destekli Matematik Eğitimi Programı” uygulamaları sonrası, deney ve kontrol grupları, “Erken Matematik Yeteneği Testi-3” son test uygulaması yönünden anlamlı bir farklılık göstermektedir (t= 2.077, p= .046< .05). Sonuç olarak deney grubuna uygulanan “Aile Destekli Matematik Eğitimi Programı” nın çocukların erken matematik yetenekleri üzerinde olumlu etkisinin olduğu, programa katılmayan kontrol grubundaki çocukların ise, erken matematik yeteneklerinde anlamlı bir değişiklik olmadığı görülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={THE EFFECTS OF FAMILY SUPPORTED MATHS EDUCATION PROGRAMME’S ON THE PRESCHOOL CHILDREN’S EARLY MATHS ABILITY // AİLE DESTEKLİ MATEMATİK EĞİTİMİ PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ ERKEN MATEMATİK BECERİSİNE ETKİSİ}, volume={3}, number={244–264}, publisher={International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences}, author={Tuğba USLU ÇAVDARCI,Fatma ÜNAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Tuğba USLU ÇAVDARCI,Fatma ÜNAL. (2021). THE EFFECTS OF FAMILY SUPPORTED MATHS EDUCATION PROGRAMME’S ON THE PRESCHOOL CHILDREN’S EARLY MATHS ABILITY // AİLE DESTEKLİ MATEMATİK EĞİTİMİ PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ ERKEN MATEMATİK BECERİSİNE ETKİSİ (Vol. 3). Vol. 3. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences.
MLA
KOPYALA
Tuğba USLU ÇAVDARCI,Fatma ÜNAL. THE EFFECTS OF FAMILY SUPPORTED MATHS EDUCATION PROGRAMME’S ON THE PRESCHOOL CHILDREN’S EARLY MATHS ABILITY // AİLE DESTEKLİ MATEMATİK EĞİTİMİ PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ ERKEN MATEMATİK BECERİSİNE ETKİSİ. no. 244–264, International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 2021.