Journal of Individual Differences in Education

Journal of Individual Differences in Education

Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Çevre Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde İncelenmesi

Yazarlar: Esra KIZILAY, Merve Lütfiye ŞENTÜRK

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 60 - 73

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.47156/jide.1021729

Anahtar Kelimeler:Fen bilimleri dersi,Fen bilimleri dersi öğretim programı,Çevre eğitimi

Özet: Bu araştırmanın amacı, ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nı çevre eğitiminin amaçları çerçevesinde incelemektir. Çalışma nitel araştırma yaklaşımına göre yapılandırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada veriler, ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı dokümanından elde edilmiştir. Programdaki kazanımlar veri seti olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada veri analizinin güvenirliği için araştırmacılar arası uyum yüzdesi 0.84 olarak belirlenmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucunda fen bilimleri dersi öğretim programında çevre ile ilgili, 5. sınıf seviyesinde dokuz, 6. sınıf seviyesinde iki, 7. sınıfta yedi ve son olarak 8. sınıfta 14 kazanım ifadesinin yer aldığı belirlenmiştir. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndaki çevre kazanımlarının incelenmesi sonucunda, öğrencilerin alan yazında kabul gören çevre eğitiminin tüm amaçlarına ulaşmasının hedeflendiği tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Çevre Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde İncelenmesi}, volume={3}, number={60–73}, publisher={Journal of Individual Differences in Education}, author={Esra KIZILAY,Merve Lütfiye ŞENTÜRK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Esra KIZILAY,Merve Lütfiye ŞENTÜRK. (2021). Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Çevre Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Journal of Individual Differences in Education.
MLA
KOPYALA
Esra KIZILAY,Merve Lütfiye ŞENTÜRK. Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Çevre Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde İncelenmesi. no. 60–73, Journal of Individual Differences in Education, 2021.