Journal of Individual Differences in Education

Journal of Individual Differences in Education

Views of Pre-School Teacher Candidates on Sustainable Development

Yazarlar: Meltem DURAN, Şenay BOZOK

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 44 - 59

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.47156/jide.1031352

Anahtar Kelimeler:Sürdürülebilir gelişme,Öğretmen adayı,Okul öncesi eğitim

Özet: Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının sürdürülebilir gelişme hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın yöntemi durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, Karadeniz bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi, okul öncesi öğretmenliği bölümünde, üçüncü sınıfta okuyan 5 öğretmen adayı ve dördüncü sınıfta okuyan 5 öğretmen adayı, toplamda 10 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmen adayları, sürdürülebilir gelişmeye ilişkin bilgileri ders kapsamında araştırıp öğrendiklerini, ancak öncesinde yeterli bilgiye sahip olmadıklarını, sürdürülebilir gelişme eğitimini çocuklara verirken çoğunlukla zorlanmayacaklarını, sürdürülebilir gelişme konusunun, okul öncesi dönemde uygulanabilir olduğunu, okul öncesi dönemde verilmesinin dezavantajının, çocuğun yaşından dolayı konuyu anlamakta güçlük çekmesi ya da öğretmenin konuyu çocuğun düzeyine göre anlatamaması şeklinde olabileceğini belirtmişlerdir. Çoğunlukla öğretmen adayları, okul öncesi döneminde, yapılacak olan sürdürülebilir gelişme eğitiminin çocuklarda çevre bilinci oluşturacağını ve kalıcı öğrenme sağlayacağı görüşünde hemfikir oldukları belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Views of Pre-School Teacher Candidates on Sustainable Development}, volume={3}, number={44–59}, publisher={Journal of Individual Differences in Education}, author={Meltem DURAN,Şenay BOZOK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Meltem DURAN,Şenay BOZOK. (2021). Views of Pre-School Teacher Candidates on Sustainable Development (Vol. 3). Vol. 3. Journal of Individual Differences in Education.
MLA
KOPYALA
Meltem DURAN,Şenay BOZOK. Views of Pre-School Teacher Candidates on Sustainable Development. no. 44–59, Journal of Individual Differences in Education, 2021.