Journal of STEAM Education
Yazarlar: Mario SCHMİEDEBACH, Vivienne LİTZKE, Simon LAUMEN, Claas WEGNER
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Environmental attitude,Germany,NEP,Students
Özet: İklim değişikliği, kirlilik ve ormansızlaşma gibi - tüm antropojenik etkiler - gibi acil çevre sorunlarına ilişkin farkındalık, son birkaç yılda muazzam bir şekilde arttı. Yakın zamanda İsveçli iklim aktivisti Greta Thunberg tarafından başlatılan, hem öğrenciler hem de genel halk, gezegenimizin yıkımıyla mücadele etmek için acil çözümler bulmak için siyasi değişiklikler talep ediyor. Çevre yanlısı tutumun büyük ölçüde sosyodemografik faktörlere ve kültürel bağlama bağlı olduğu öne sürülmüştür. Çalışmamızda Almanya'nın Ostwestfalen-Lippe bölgesindeki 221 lise öğrencisinde cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, çevreci davranış (Fridays for Future hareket katılımı) ve çevresel tutum arasındaki ilişkiyi araştırdık. Değerlendirilen tüm faktörler ile çevresel tutum arasında anlamlı ilişkiler bulduk. Sonuçlarımız, okulda çevre bilinci hakkında etkili programlar oluşturmak için yatkınlık verilerini kullanarak çevresel tutum araştırması alanında etkili çıkarımlar önermektedir.