Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi
Yazarlar: Nurettin AYAZ, Berkay GÖKGÖZ
Konular:İşletme
DOI:10.7596/jebm.31122021.004
Anahtar Kelimeler:Stratejik Yönetim,Misyon,Seyahat İşletmeleri,Türkiye
Özet: Turizm sektörü içerisinde turistlere paket tur satışı, rezervasyon ve enformasyon hizmetleri sunan seyahat işletmeleri, güvenli ve garantili seyahat sunma özellikleri ile örgütsel kitle ve bireysel kitle turistler için önemli kurumlardır. Bu kurumların varlıklarını devam ettirebilme adına hızlı değişen pazar koşullarına ve artan turist beklentilerine göre kendilerini yenilemeleri önemli bir gerekliliktir. Bu araştırmada A Grubu seyahat işletmesi olarak hizmet sunmakta olan 172 seyahat acentasının misyonları 21. yüzyılda işletmeleri şekillendirdiği düşünülen değişim, liderlik, takım çalışması, yönetim ve organizasyon, rekabet, pazarlama iletişimi, strateji ve yaratıcılık temaları kapsamında incelenmiştir. Acenta misyon ifadelerinin strateji, pazarlama iletişimi ve değişim öncelikli bir görünüm sergilediği görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.