Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS)
Yazarlar: Turgay ÖNTAŞ, Seda ÇARIKÇI, Kader ARKAN SEZGİN
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.38015/sbyy.1004344
Anahtar Kelimeler:Okul Öncesi Eğitimi,Hayat Bilgisi,Sosyal Bilgiler
Özet: Türkiye’de Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler alanlarına ait kazanımlar ilkokul programlarında yer almaktadır. Hayatı tanıma, anlamlandırma ve yaşam becerileri edinme ile ilgili kazanımlara sahip bu derslerin ilkokul döneminden önce insan yaşamının gelişimi ve temel becerilerin ediniminde özel bir dönem olan erken çocukluk döneminde de verilmesi son derece önemlidir. Bu çalışmada ise okul öncesi dönemde 1, 2 ve 3.sınıf Hayat Bilgisi ve 4.sınıf Sosyal Bilgiler konu alanlarının nasıl ele alındığı ve bu iki dersin Türkiye özelinde araştırmalara nasıl yansıdığı ele alınmıştır. Araştırmada literatür taramasına dayalı olarak doküman incelemesi tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmaya başlamadan önce araştırma kapsamına girecek Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler konuları kriterler dâhilinde belirlenmiştir. 2010-2021 yılları arasında yayınlanan ve ulaşılabilen araştırmalar incelenmiştir. Bulgular ışığında okul öncesi programına ait bilişsel gelişim, öz bakım becerileri, sosyal ve duygusal gelişim ve dil gelişim alanları açısından hayat bilgisi programına ait kazanımlarla daha çok, sosyal bilgiler programına ait kazanımlarla ise daha az ilişkilendirmeler olduğu; incelenen araştırmaların çoğunun ise sosyal bilgiler alanında çalışıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.