Sosyologca
Yazarlar: Başak Nisan DURAN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Nazi Almanyası,Yoz Sanat,Yaratım,Yıkım,Modernite
Özet: ÖZET: İnsanlık tarihi boyunca varlık gösteren yaratıcı ve yıkıcı eylem, modern dönemle birlikte daha genele yayılır ve derinleşir. 1933 yılında Almanya’da iktidara gelen Adolf Hitler ve hükümetinin önemli propaganda alanlarından biri olan sanat politikasında da bu ikili eylem söz konusudur. 1937 yılında Münih’te gerçekleştirilen Yoz Sanat (Entartete Kunst) Sergisi’nde bu durumu görmek mümkündür. Sergide hükümetin onaylamadığı yapıtlar, yine onların gözünden ve dilinden halka sunulmuştur. Nazilerin genel anlamda sanat politikası ve özellikle de bu serginin hem yıkım için yaratıma hem de yaratım için yıkıma nasıl tanıklık ettiği bu makalenin ana eksenini oluşturmuştur. Son olarak da söz konusu olan ikili eyleme biçiminin günümüzdeki varlığı değişen insan ile zaman üstünden tartışılmaya çalışılmış ve buna ilişkin olarak da farklı bir bakış açışı ortaya koymak hedeflenmiştir.