Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi

Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi

Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma

Yazarlar: Mustafa AKIN

Cilt 3 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 1 - 25

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Etnografi,Mülakat,Sessizce gözlem,Bağlamsal sorgulama,Kendini yerine koyma,Radarınız da ne var,Bir özellik satın alın,Günlük tutma,Etno-kültürel yapaysallar,Projeksiyon-kolaj

Özet: Kullanıcıların ne istediği bilmek sektörde ayakta kalabilmek için firmalar için en temel ihtiyaç. Konu bu derece önemli olmasına rağmen nasıl yapılacağı yönde bilgilerimiz yetersiz veya dağınıktır. Bu çalışmamızda farklı etnografik metotlar ile kullanıcıyı içsel dünyasıyla nasıl tanınabileceği gösterilecek. Kullanıcıyı amaçsal, davranışsal, doğal ve katılımcı perspektiflerinden tanıyarak gruplanan metotlar: mülakat, ortak kurgulama, sessizce gözlem, bağlamsal sorgulama, kendini yerine koyma, konsiyerj, radarınız da ne var, bir özellik satın alın, etno-kültürel yapaysallar, projeksiyon-kolaj, sesli elekştiri, yüksek sesle düşünme, günlük tutma, gerilla testi, öğrenme platformu, saha çalışmasıdır. Ayrıca makalede etnografide not tutma teknikleri de empati haritaları yoluyla gösterilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma}, volume={3}, number={1–25}, publisher={Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi}, author={Mustafa AKIN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Mustafa AKIN. (2019). Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma (Vol. 3). Vol. 3. Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa AKIN. Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma. no. 1–25, Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi, 2019.