Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi
Yazarlar: Mustafa AKIN
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Etnografi,Mülakat,Sessizce gözlem,Bağlamsal sorgulama,Kendini yerine koyma,Radarınız da ne var,Bir özellik satın alın,Günlük tutma,Etno-kültürel yapaysallar,Projeksiyon-kolaj
Özet: Kullanıcıların ne istediği bilmek sektörde ayakta kalabilmek için firmalar için en temel ihtiyaç. Konu bu derece önemli olmasına rağmen nasıl yapılacağı yönde bilgilerimiz yetersiz veya dağınıktır. Bu çalışmamızda farklı etnografik metotlar ile kullanıcıyı içsel dünyasıyla nasıl tanınabileceği gösterilecek. Kullanıcıyı amaçsal, davranışsal, doğal ve katılımcı perspektiflerinden tanıyarak gruplanan metotlar: mülakat, ortak kurgulama, sessizce gözlem, bağlamsal sorgulama, kendini yerine koyma, konsiyerj, radarınız da ne var, bir özellik satın alın, etno-kültürel yapaysallar, projeksiyon-kolaj, sesli elekştiri, yüksek sesle düşünme, günlük tutma, gerilla testi, öğrenme platformu, saha çalışmasıdır. Ayrıca makalede etnografide not tutma teknikleri de empati haritaları yoluyla gösterilmiştir.