Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Elektronik Portfolyo Değerlendirmeleri için Veri Madenciliği aklaşımı

Yazarlar: doç.dr. Murat KAYRİ

Cilt 5 , Sayı 1 , 2008 , Sayfalar 98 - 110

Konular:-

Anahtar Kelimeler:E-portfolyo,Performansın ölçülmesi,Veri madenciliği

Özet: Bilgi iletişim teknolojilerinin (BİT) yaygınlık kazanması ile süreç içerisinde eğitim-öğretim stratejileri de değişim göstermiştir. Bilgi iletişim teknolojilerinin bir araç olarak kullanıldığı öğretim stratejilerindeki amaç, öğrenciyi merkeze alarak ve öğrencinin aktif olduğu ortamlarda “öğrenmeyi” en iyi şekilde gerçekleştirmek olarak düşünülebilmektedir. BİT’ e paralel olarak yaygın olarak kullanılmaya başlanan e-portfolyo değerlendirme ile bireylerin aktif olarak değerlendirme sürecine dahil edilmeleri sağlanmıştır. Öğrencinin biriktirdiği ürünleri değerlendirme sürecinin kimi öğretmenler tarafından zor karşılanması durumu ve öğrencilere ait ürünlerin yıllar içerisindeki gelişiminin rasyonel olarak ortaya konma durumu e-portfolyo yönteminin temel başlangıç noktasını oluşturmuştur. Bireyin merkeze alındığı bu tamamlayıcı yöntemlerde ürünlerin sürekli bir şekilde elektronik veritabanlarında saklanması, performansı izlemede sürekliliği sağlamıştır. Süreç içerisinde biriken ve veri ambarına dönüşen ürünlerin veri madenciliğinde kullanılan istatistiksel yöntemler ile yansız ve sapmasız olarak değerlendirilebileceği bildirilmektedir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2008, title={Elektronik Portfolyo Değerlendirmeleri için Veri Madenciliği aklaşımı}, volume={5}, number={98–110}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={doç.dr. Murat KAYRİ}, year={2008} }
APA
KOPYALA
doç.dr. Murat KAYRİ. (2008). Elektronik Portfolyo Değerlendirmeleri için Veri Madenciliği aklaşımı (Vol. 5). Vol. 5. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
doç.dr. Murat KAYRİ. Elektronik Portfolyo Değerlendirmeleri Için Veri Madenciliği Aklaşımı. no. 98–110, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008.