Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: doç.dr. Ömer KUTLU, Araş.gör. Özen YILDIRIM, Araş.gör. Safiye BİLİCAN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Dereceli puanlama anahtarları (rubric),Öğretmen tutumları,Tutum ölçeği
Özet: Bu çalışma, ilköğretim öğretmenlerinin Dereceli Puanlama Anahtarlarına (DPA) yönelik tutumlarını ölçmek üzere kullanılacak geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmek amacıyla yapılmıştır. 43 maddeden oluşan ölçeğin taslak formu Ankara ili merkez ilçelerinde bulunan çeşitli ilköğretim okullarında görev yapan 342 öğretmene uygulanmıştır. Ölçeğin geçerliğine ilişkin kanıt elde edebilmek için döndürülmüş temel bileşenler analizi kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda 39 maddeden oluşan ölçeğin tek faktörlü bir yapıya sahip olduğu bulunmuştur. Madde geçerliğine kanıt olarak madde test korelasyonları hesaplanmıştır. Madde test korelasyonları 0.32 ile 0.74 arasında değer almıştır. Ölçeğin güvenirliğine kanıt sağlamak amacıyla Cronbach Alfa güvenirliği hesaplanmış ve 0.95 olarak bulunmuştur
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.