Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

PISA 2006 Sonuçlarına Göre Türkiye’de Fen Okuryazarlığında Düşük ve Yüksek Performans Gösteren Okullar Arasındaki Farklar (ss.55-75)

Yazarlar: Eren CEYLAN

Cilt 6 , Sayı 2 , 2009 , Sayfalar 55 - 75

Konular:-

Anahtar Kelimeler:PISA 2006,Fen okur-yazarlığı,Diskriminant (Ayırma) Analizi,Öğrenci Merkezli Etkinlikler

Özet: Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bulunan, yüksek performans göstermiş okullar ile düşük performans göstermiş okullar arasındaki farklılıkları, PISA 2006 öğrenci anketinden elde edilen beş örtük değişken temelinde incelemektir. İlk olarak, çalışmanın amacına uygun olarak seçilen PISA 2006 öğrenci anketindeki soru cevaplarına yapılan faktör çözümlemesi sonucunda örtük değişkenler belirlenmiş ve daha sonra fen okuryazarlığında yüksek performans gösteren okullar ile düşük performans gösteren okullar arasındaki farkları görebilmek için diskriminant (ayırma) analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, okulların dört örtük değişkene göre anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermiştir. “Öğrenci merkezli etkinliklerin (OME)” düşük performans gösteren okullarda daha fazla teşvik edildiği bulunurken, yüksek performans gösteren okullarda öğrencilerin “sosyo-ekonomik düzeyleri (SED) ve “fene yönelik tutumları (FYT)” daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, yüksek performans gösteren okullardaki öğrenciler günlük yaşamla alakalı fen faaliyetlerinde daha iyi performans göstermişlerdir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2009, title={PISA 2006 Sonuçlarına Göre Türkiye’de Fen Okuryazarlığında Düşük ve Yüksek Performans Gösteren Okullar Arasındaki Farklar (ss.55-75)}, volume={6}, number={55–75}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Eren CEYLAN}, year={2009} }
APA
KOPYALA
Eren CEYLAN. (2009). PISA 2006 Sonuçlarına Göre Türkiye’de Fen Okuryazarlığında Düşük ve Yüksek Performans Gösteren Okullar Arasındaki Farklar (ss.55-75) (Vol. 6). Vol. 6. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Eren CEYLAN. PISA 2006 Sonuçlarına Göre Türkiye’de Fen Okuryazarlığında Düşük ve Yüksek Performans Gösteren Okullar Arasındaki Farklar (Ss.55-75). no. 55–75, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009.