Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Avrupa Pedagojik Bit Lisansı: Türkiye Açısından Bir Çözümleme

Yazarlar: Mustafa ÖZMUSUL

Cilt 9 , Sayı 1 , 2012 , Sayfalar 22 - 32

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Bu araştırmanın amacı birçok ülkede uygulanmakta olan ve Avrupa kalite standardına odaklanan bir model olan Avrupa Pedagojik BİT Lisansı (APBL)nın, Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimi açısından bir çözümlemesini yapmaktır. Bu amaçla, alanyazından APBL ile ilgili bilgiler derlenerek, Türkiye’de öğretmenlerin BİT ile ilgili mesleki gelişimleri kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar özetlendi ve APBL’nin, Türkiye açısından bir çözümlemesi yapıldı. Günümüzde eğitimde dijital bir dönüşümün yaşandığı dikkate alındığında, bu araştırmada yapılan inceleme; Türkiye’de BİT’in eğitim süreci ile bütünleştirilmesi konusunda öğretmenlerin mesleki gelişimi ile ilgili olarak izlenecek stratejinin belirlenmesinde önem taşımaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimine dönük olarak hazırlanmış BİT ile ilgili birçok uygulamanın olduğu görülmektedir. Bununla birlikte Türkiye’de APBL’nin ortaya koyduğu genel çerçeveye dönük olarak, öğretmenlerin geneline hitap edecek şekilde gerçekleştirilen uzun süreli (6-12 ay) bir uygulama bulunmamaktadır. Sonuç olarak APBL, kültürel açıdan birbiriyle farklılık gösteren birçok ülkede uygulandığından Türkiye’de pilot uygulamaların başlatılabileceği söylenebilir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Avrupa Pedagojik Bit Lisansı: Türkiye Açısından Bir Çözümleme}, volume={9}, number={22–32}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Mustafa ÖZMUSUL}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Mustafa ÖZMUSUL. (2012). Avrupa Pedagojik Bit Lisansı: Türkiye Açısından Bir Çözümleme (Vol. 9). Vol. 9. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa ÖZMUSUL. Avrupa Pedagojik Bit Lisansı: Türkiye Açısından Bir Çözümleme. no. 22–32, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012.