Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: İshak KOZİKOĞLU
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Bilgisayar destekli eğitim,Bilgisayarın öğretimsel ve yönetsel kullanımı,Yabancı dil öğretimi,Ilgisayarın öğretimsel ve yönetsel kullanımı
Özet: Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretim elemanlarının bilgisayarın İngilizce öğretiminde öğretimsel ve yönetsel amaçlarla kullanımına ilişkin görüşlerini bazı değişkenler açısından incelemek ve öğretim elemanlarının bilgisayarı öğretimsel - yönetsel amaçlarla kullanma türü ve sıklığını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 akademik dönemi Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda görev yapan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Evreni temsilen, evrenden 90 öğretim elemanı uygun örnekleme ile seçilmiştir. Araştırmanın verileri, “Yabancı Dil Öğretiminde Bilgisayarların Öğretimsel ve Yönetsel Olarak Kullanımı” adlı anket kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici ve parametrik testlerle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının İngilizce öğretiminde bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarının eğitim düzeyi ve deneyime göre değişmediği, fakat yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre değiştiği belirlenmiştir. Ayrıca, öğretim elemanlarının yabancı dil öğretiminde bilgisayar kullanımını faydalı bulduğu ve bilgisayarı daha çok öğretimsel amaçlarda kullandığı ortaya çıkmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.