Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: İlhan POLAT, Eylem KILIÇ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Çokkültürlülük,Çokkültürlü Öğretmen Yeterlikleri,Öğretmen Yeterlikleri
Özet: Bu çalışmanın amacı çokkültürlülük, Türkiye’de çokkültürlü eğitim ve çokkültürlü eğitimde öğretmen yeterlikleri üzerine bir alan yazın taraması yapmaktır. Bugünlerde, yaygın bir şekilde ilkokuldan yükseköğretim kurumlarına kadar kültürel farklılıklara eğitim programlarında yer verilmesinin önemi vurgulanmaktadır. Ancak, eğitim programında yapılacak her türlü değişikliğin başarısının öğretmen yeterliliklerine bağlı olduğu iyi bilinmektedir. Bu nedenle öğretmenlerin çokkültürlü eğitim hakkında bilgi sahibi olmaları ve çokkültürlü eğitimin prensiplerini sınıf ortamında nasıl uygulayacaklarını bilmeleri gerekir. Çokkültürlü eğitimde farklı kültürlerden gelen öğrencilere imkân verilmesi açısından öğretmenin rolü oldukça önemlidir. Bu çalışmada, öncelikle çokkültürlülük kavramı tanımlanacak ve çokkültürlülüğe ilişkin farklı bakış açıları ortaya konacaktır. Türkiye’de çokkültürlü eğitime ilişkin alan yazın taraması sunulacak ve son olarak Türkiye’de çokkültürlü öğretmen yeterlikleri tartışılacaktır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.