Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Ercan TOMAKİN, Mustafa YEŞİLYURT
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Bilgisayar,Öğretim,Bilgisayar destekli öğretim,Yabancı dil,Meta-analiz.
Özet: Ülkelerin bilimsel ve teknolojik gelişmeleri eğitimde Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) yönteminin kullanımı artırmaktadır. BDÖ yöntemde çoğunlukla, kontrol ve deney grupları vardır ve akademik başarının farkına bakılır. Meta-analiz, bilim alanlarında çeşitli çalışmaların sonuçlarını özetler, birleştirir ve ortak yargıya ulaşır. Dolayısıyla meta-analiz, farklı çalışmaların sonuçlarının birleştirilmesi yöntemidir. Bu araştırmada, meta-analiz yöntemi kullanarak, ülkemizde BDÖ yöntemi ile yürütülen yabancı dil derslerinin etkinliği hakkında genel bir görüş elde edilmiştir. Araştırmada benzer çalışmaların sonuçlarının birleştirilmesini ve ortak etki büyüklüklerinin hesaplanmasını sağlayan meta-analitik tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu meta-analiz ile BDÖ yöntemi kullanılarak yapılan yabancı dil öğretiminin önemli düzeyde bir üstünlüğe sahip olduğu görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.