Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Zeynep TATLI
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Project development,Project management,Information technologies
Özet: Ülkelerin gelişmişlik seviyelerinin belirlenmesinde proje faaliyetlerine aktif katılım önemli olduğundan ülkeler ulusal ve uluslararası düzeyde proje geliştirebilecek kişi ve kurumlara üst düzey destek sağlamaktadır. Toplumu şekillendiren öğretmenlerin, proje çalışmalarına aktif öncelik vermeleri beklenmektedir. Betimsel nitelikli bu araştırmada genel tarama modeli kullanılarak öğretmenlerin proje çalışmalarında yer alma ve proje geliştirmeye yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ilk, orta ve lise düzeyinde görev yapan 27 farklı branştan toplam 360 öğretmene ulaşılarak proje geliştirme sürecine dair görüşlerinin belirlenmesi ve bu süreçte öğretmenlerin önlerinde bulunan engeller tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda, sosyal bilgiler ve bilişim teknolojileri öğretmenleri dışındaki branş öğretmenlerinin proje geliştirme ve yönetimi konusunda herhangi bir eğitim almadıkları, öğretmenlerin büyük bölümünün bir projede yer almak istedikleri ancak kendilerinde gördükleri farklı eksiklikler nedeniyle proje çalışmalarına katılamadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğu proje geliştirme konusunda okullarında yardım alabilecekleri bir birim kurulmasının bu birimlerde bilişim teknolojileri başta olmak üzere yabancı dil öğretmenlerinin de yer almasının yararlı olacağı yönünde önerilerde bulunmuşlardır