Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline Dayalı Fen Öğretiminin Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Kavramsal Anlamalarına Etkisi (Gök Cisimlerini Tanıyalım)

Yazarlar: Hasan BAKIRCI, Hüseyin ARTUN, Samet ŞENEL

Cilt 13 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 514 - 543

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Anahtar Kavramlar: Ortak bilgi yapılandırma modeli,Kavramsal anlama,Gök cisimleri,Yedinci sınıf öğrenciler

Özet: Bu çalışmanın amacı, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli'ne (OBYM) göre yürütülen fen öğretiminin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisini incelemektir. Çalışmada, OBYM ile 5E öğretimin modelinin kavramsal anlamaya etkisi karşılaştırılmıştır. Dersler deney grubunda OBYM'ye, kontrol grubunda 5E öğretim modeline göre işlenmiştir. Çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim güz yarıyılında deney ve kontrol grubundan 20'şer öğrenci olmak üzere, toplam 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Yarı deneysel yöntem kapsamında, Gök Cisimlerini Tanıyalım Kavramsal Anlama Testi (GÖCİTKAT), Gök Cisimlerini Tanıyalım Başarı Testi (GÖCİTBAT) ve Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel veriler; parametrik olmayan teknikler kullanılarak analiz edilirken, nitel veriler ise içerik analiz ile çözümlenmiştir. Sonuç olarak, OBYM'ye dayalı yürütülen fen öğretiminin ve 5E öğretim modelinin yedinci sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamaları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Uygulamadan sonra deney grubunda uygulanan OBYM'nin, kontrol grubunda uygulanan 5E öğretim modeline göre yedinci sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamaları üzerinde daha fazla etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. OBYM'nin kavramsal anlama üzerinde etkisinin daha net olarak ortaya konulabilmesi için Fen bilimleri dersinin farklı ünitelerinde/konularında modelin uygulanması önerilmektedir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline Dayalı Fen Öğretiminin Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Kavramsal Anlamalarına Etkisi (Gök Cisimlerini Tanıyalım)}, volume={13}, number={514–543}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Hasan BAKIRCI,Hüseyin ARTUN,Samet ŞENEL}, year={2016} }
APA
KOPYALA
Hasan BAKIRCI,Hüseyin ARTUN,Samet ŞENEL. (2016). Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline Dayalı Fen Öğretiminin Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Kavramsal Anlamalarına Etkisi (Gök Cisimlerini Tanıyalım) (Vol. 13). Vol. 13. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan BAKIRCI,Hüseyin ARTUN,Samet ŞENEL. Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline Dayalı Fen Öğretiminin Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Kavramsal Anlamalarına Etkisi (Gök Cisimlerini Tanıyalım). no. 514–543, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016.