Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Şerif Ali DEĞİRMENÇAY, Mustafa CİN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Deprem eğitimi,Bilimsel yayın,Araştırma yönelimleri,Içerik analizi
Özet: Bu çalışma Türkiye’deki deprem eğitimi araştırmaları alanındaki yönelimleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de yayınlanan akademik çalışmalar içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. 2004-2014 yılları arasında deprem eğitimi ile ilgili Türkiye’de yapılmış makale ve lisansüstü tezler araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmeyerek evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Literatür taraması sonucunda deprem eğitimi ile ilgili 12 makale ve 11 yüksek lisans tezi belirlenerek içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmalarda en fazla çalışılan konuların bireylerin deprem bilgi düzeyi ve deprem algıları olduğu, evrenin ve örneklemin çoğunlukla öğrencilerden ve öğretmenlerden seçildiği, yetişkin eğitimi ile ilgili çalışmaların oldukça sınırlı olduğu da ortaya çıkmıştır. Betimsel araştırmalara sıklıkla yer verildiği, verilerin çoğunlukla anket ve mülakat yoluyla toplandığı, veri analizinde de yüzdelik ve frekans kullanıldığı görülmüştür. Elde edilen veriler ışığında deprem eğitimi araştırmalarının mevcut durumu ile ilgili öneriler ve bu konudaki araştırma yönelimlerin neler olması gerektiği yönünde tavsiyelerde bulunulmuştur
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.