Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Hülya ASLAN EFE, Sait YÜCEL, Rıfat EFE
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Öğretim Teknolojileri,Öğretmen Eğitimi,Kültürlerarası Karşılaştırma
Özet: Eğitimde, öğretim teknolojilerinin kullanımının önemi arttıkça, sınıf ortamında öğretim teknolojileri kullanacak ve öğrencilerinin kullanmaları için uygun ortamlar sağlayacak olan fen alanları öğretmen adaylarının, öğretim teknolojilerini kullanma durumları daha önemli hale gelmektir. Bu araştırmada fen alanı sayılan, biyoloji, fizik, kimya ve ilköğretim fen ve teknoloji programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanım sıklığı incelenmiştir. Araştırma, İsviçre ve Türkiye'deki öğretmen adaylarının katılımı ile karşılaştırılmalı olarak yapılmıştır. Araştırma, Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde fen alanında okuyan toplam 538 öğretmen adayı ve İsviçre'nin St. Gallen Öğretmen Eğitimi Üniversitesinde fen alanında öğrenim gören 188 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda Türkiyeli öğretmen adaylarının akıllı tahta kullanım sıklığının düşük, İsviçreli öğretmen adaylarının ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Türkiyeli öğretmen adaylarının projeksiyon cihazının kullanım sıklığının düşük, İsviçreli öğretmen adaylarının ise yüksek olduğu belirlenmiştir. İnternet web tarayıcılarının, mp3 çaların ve sosyal ağların Türkiyeli ve İsviçreli öğretmen adayları tarafından kullanımının oldukça yüksek olduğu belirlenmiştir