![Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi](https://asosindex.com.tr/dergi-img/yyuefd_1305_2020.jpg)
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Selami TANRIVERDİ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Lise öğrencileri,Depresyon,Yalnızlık,Lojistik regresyon
Özet: Lise öğrencilerinin depresyon düzeylerinin farklı demografik değişkenler açısından yordanma durumunu ortaya koymak araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Van ili büyükşehir belediye sınırlarında yer alan Tuşba, İpekyolu ve Edremit ilçelerinde seçkisiz yöntemle belirlenen 10 lisede öğrenim görmekte olan lise 11 ve 12. sınıflardan 270 öğrenci (159 kız, 111 erkek) oluşturmuştur. Nicel verilere dayalı olarak betimsel ve ilişkisel tarama modelinde olan araştırmada, Kısa Semptom Envanteri (KSE) Depresyon alt boyutu, UCLA Yalnızlık ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Katılımcıların ölçme araçlarından almış oldukları puanlar açısından heterojen bir yapı sergileyebilecekleri ve bu anlamda çalışma grubundaki katılımcıların ayrı evrenlerden gelebilme durumlarından hareketle, depresyon bağımlı değişkeni ve yalnızlık bağımsız değişkeni İki Aşamalı Kümeleme (Two-Step Cluster) analizine tabi tutulmuştur. Katılımcıların algıları üzerinde etkili olabilecek yordayıcılar multinominal lojistik regresyon analizi ile modellenmiştir. Multinominal Lojistik Regresyon Analizi sonucunda, yordanan depresyon değişkeni üzerinde; cinsiyet, anne eğitim durumu ve dörtlü kategoriye ayrılmış yalnızlık değişkenleri anlamlı bulunmuştur. Ayrıca lise öğrencilerinin depresyon durumları ile yalnızlık düzeyleri arasında da pozitif yönlü güçlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.