Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Polonya Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeyleri

Yazarlar: Cem ERDEM

Cilt 14 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 1440 - 1461

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Okuma Becerisi,Türk dili öğretimi,Avrupa Ortak Başvuru Metni,Polonya

Özet: Okuma becerisi, bilimsel çalışmalarda incelenen temel becerileri alanlarından biridir. Türk dili ve edebiyatı öğretiminde beceri alanlarının öğretimi önemli bir basamağı teşkil etmektedir. Yine yurt dışında yürütülen Türkoloji çalışmalarında öncelikli hedef ise öğrencilerin Türkçe öğrenmesidir. Bu bağlamda Türkçeyi bilim dili olarak kullanacak bireylerde bu becerinin yeterli düzeyde gelişmiş olması beklenmektedir. Araştırmada okuduğunu anlama becerisi ele alınmış ve öğrencilerin yeterlilik düzeyleri Avrupa ortak başvuru metni kapsamında düzeylendirilmiştir. Bu çalışma tarama modelinin bir türü olan ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Çalışmada ölçme aracı olarak okuduğunu-anlama sınavı kullanılmıştır. Okuduğunu-anlama değerlendirmelerine ilişkin veriler istatistikî olarak bağımsız örneklem t testi ve tek faktörlü varyans analizi (Anova) ile anlamlandırılmış ve sonuçlar tablolaştırılmıştır. Araştırma 2012-2013 ve 2013-2014 eğitim öğretim dönemi bahar yarıyıllarında Polonya'da Jagiellon Üniversitesi, Varşova Üniversitesi ve Adam Mickiewicz Üniversitesi Türkoloji bölümlerinde öğrenim gören 3. sınıf öğrencilerinden tabakalı seçkisiz örnekleme ile seçilmiş 34 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonunda çalışma grubu öğrencilerinin okuma düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Aynı zamanda elde edilen bulgular ilgili bölümlerdeki eğitim programlarının gözden geçirilmesi gerekliliğini ortaya koymuştur. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Polonya Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeyleri}, volume={14}, number={1440–1461}, publisher={Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, author={Cem ERDEM}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Cem ERDEM. (2017). Polonya Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeyleri (Vol. 14). Vol. 14. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Cem ERDEM. Polonya Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeyleri. no. 1440–1461, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017.